Aplikacja Comarch PPK jest zintegrowana z modułami kadrowo-płacowymi Comarch ERP HR, ale może także współpracować z systemami kadrowo-płacowymi pozostałych producentów bądź jako samodzielne narzędzie.
Najistotniejszymi funkcjonalnościami aplikacji Comarch PPK są: możliwość ewidencjonowania danych uczestników PPK, comiesięcznego naliczania i ewidencjonowania składek oraz przesyłania ich do wybranej instytucji finansowej.
Docelowy zakres funkcjonalny aplikacji Comarch PPK to:
- informacje o pracodawcy i wybranej instytucji finansowej zarządzającej PPK,
- rejestr pracowników,
- prowadzenie ewidencji pracowników,
- integracja z Comarch ERP HR lub import z pliku,
- rejestr deklarowanych procentowych składek członkowskich dla PPK,
- rejestr wystąpień i przystąpień pracowników do PPK,
- naliczanie i ewidencja miesięcznych składek na PPK,
- generowanie plików zgłoszeniowych, wyrejestrowujących, aktualizujących.