Twoja firma odnotowała trudności w obszarze wydajności lub boryka się z brakiem zoptymalizowanych lub zautomatyzowanych procesów? A może inne jej elementy nadają się do poprawy lub ulepszenia? Z pomocą przedsiębiorstwu mogą przyjść systemy informatyczne, takie jak choćby system ITSM. Jeśli jeszcze o nim nie słyszałeś, lub nie wiesz wszystkiego, koniecznie przeczytaj nasz artykuł blogowy by się tego dowiedzieć.

Systemy informatyczne – jak mogą pomóc firmie?

Systemy informatyczne usprawniają pracę firmy poprzez optymalizację i automatyzację procesów w jej obrębie, a co za tym idzie przyspieszanie i ułatwianie zadań pracownikom. Ponadto pozwalają one na sprawniejsze delegowanie obowiązków oraz monitorowanie stanu ich realizacji i postępu efektów pracy. Przechowują także ogromne ilości danych, dzięki czemu łatwiej wyszukać potrzebne informacje, czas na ich wprowadzanie jest o wiele krótszy, a analizy i raporty stają się znacznie łatwiejsze w przygotowaniu. Najczęściej zgodne są z wszelkimi przepisami prawnymi i dyrektywami unijnymi w tym zakresie. Są to również systemy modułowe, które w każdej chwili można dostosowywać do aktualnych potrzeb i celów danej firmy, zakorzenionych głównie w dziale IT.

System ITSM – co warto wiedzieć?

System ITSM może wspierać wiele różnych sektorów w firmie takich jak: sprzedaż i dystrybucja, zarządzanie finansami, księgowość, zarządzanie magazynem i produkcją, zarządzanie zadaniami. Często służy też do usprawnienia obiegu dokumentów, gromadzenia i analizowania danych (a przez to znacznie ułatwia podejmowanie wielu decyzji biznesowych) czy zarządzania relacjami z klientami (tutaj znanym przykładem są choćby systemy CRM). Usprawnia to współpracę poszczególnych działów w firmie i przepływ informacji, a także wiele innych obszarów działań. Jednym słowem ITSM służy do optymalizacji działalności przedsiebiorstwa w celu odnotowania wymiernych korzyści. Warto już dziś zastanowić się czy taki system nie przyda się w Twojej firmie.

Modułowy System ITSM – co to znaczy?

Oprogramowanie modułowe, dostosowane do danych potrzeb, może rozwiązywać także problemy związane ze specyfiką danego przedsiębiorstwa, pojawiające się w konkretnej branży: na przykład pomóc w monitorowaniu towarów wypożyczanych klientom czy wspomagać zarządzanie zewnętrzną siecią dystrybucji. To, co dokładnie firma może zyskać dzięki systemowi IT czy ITSM, uzależnione jest od jego rodzaju – i od tego, czy jest rozwiązaniem gotowym, „pudełkowym”, czy też tworzonym na zamówienie. Warto też by manager firmy zamawiającej umiał odpowiedzieć na szereg pytań, które są istotne do wyboru konkretnego rozwiązania. Takim pytaniem może być np.: „jakie są cele firmy na najbliższe lata?”. Z pewnością ułatwi to cały proces wdrożenia w przedsiębiorstwie nowych rozwiązań.

Czym się różnią ITSM oraz ITIL?

ITIL jest zbiorem dobrych praktyk w celu usystematyzowania metod zarządzania usługami IT. ITSM jest ogólnym pojęciem dotyczącym zarządzania wszystkimi usługami IT w organizacjach. W jaki sposób uporządkujemy i zorganizujemy poszczególne usługi, procesy oraz pracę działów IT w naszych organizacjach zależy już od nas samych. Możemy dochodzić do usprawniania tych elementów przez wiele lat i popełniać przy tym wiele błędów. Możemy jednak nie odkrywać Ameryki, tylko skorzystać z wieloletniego doświadczenia innych i wprowadzać u siebie wydajny system w oparciu właśnie o najlepsze praktyki, wdrażając ITIL.

Jak system ITSM usprawnia pracę firmy?

System ITSM może zapewnić przedsiębiorstwu następujące wymierne korzyści m.in. dla:

• konserwacja systemów;
• przetwarzanie danych;
• odzyskiwanie danych po awariach;
• zarządzanie zasobami sprzętowymi i używanym oprogramowaniem;
• analizę, projektowanie i programowanie gotowych systemów;
• dokumentacje oraz licencje na używanie oprogramowania;

Korzyści z zastosowania ITSM

  • Budowanie zaufania klientów, wspierając ich kluczowe cele a nie skupiając się tylko na zarządzaniu samą technologią;
  • Wdrożenie odpowiednich narzędzi do ITSM pozwala na znaczne usprawnienia pracy działów IT.
  • Automatyzacja i centralizacja zarządzania procesami poprawia szybkość rozwiązywania zgłoszeń, zwiększa wydajność pracy, a dostęp do informacji realizowany jest w czasie rzeczywistym;
  • Bardziej świadomy swojej roli i obowiązków zespół;
  • Redukcja kosztów i większe zyski.

Gdzie zamówić skuteczny system ITSM?

Warto mieć sprawdzonego dostawcę usług dla biznesu, by technologicznie nadążać za trendami na rynku i stale ulepszać działania swojej firmy. W odpowiedzi na te oraz inne potrzeby przedsiębiorców stworzyliśmy odpowiednią platformę.

GLPI POLSKA posiada możliwość wdrożenia systemu ITSM dla Twojej firmy. U nas możesz również zdobyć wiele informacji odnośnie tego rozwiązania.

Już dziś zamów spotkanie z naszymi analitykami i managerami, na którym porozmawiamy o zapewnieniu Twojej firmie optymalizacji wszystkich jej sektorów na bazie systemu ITSM.

 

 

Scroll to Top